تدابیر جدید دولت اسپانیا برای نجات بانکهای بزرگ
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس در حالی که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران وضعیت سیستم بانکی و مالی اسپانیا هستند ، ماریانو راخوی تاکید کرد در صورت نیاز و لزوم دولت اسپانیا نقدینگی بیشتری را به بانکهای بزرگ این کشور تزریق خواهد کرد .

وی بدون اشاره به جزییات این طرح افزود ، تزریق نقدینگی و اعطای وام های بلند مدت به بانکهای بحران زده اسپانیا تنها یک گزینه است که در صورت اجبار این کار را انجام خواهیم داد .

وی تصریح کرد دولت اسپانیا هیچ ابایی ندارد که از منابع مالی عمومی برای نجات بانکهای بزرگ اسپانیا استفاده کند . سایر کشورهای اروپایی نیز این اقدام را انجام داده اند .

قرار است اقدامات جدید دولت اسپانیا برای نجات سیستم بانکی پس از برگزاری نشست کابینه در روز جمعه اعلام شود . رشد اقتصادی اسپانیا در سه ماه نخست 2012 میلادی بار دیگر کاهش یافت تا این کشور با دومین رکود اقتصادی از سال 2009 میلادی روبرو شود .

پس از ترکیدن حباب مسکن در اسپانیا در سال 2008 میلادی این کشور با بحران مالی و افزایش نرخ بیکاری روبرو شده است . نرخ بیکاری این کشور به بیش از 24.4 درصد رسیده است و نیمی از جوانان اسپانیایی بیکار هستند .

بانک مرکزی اسپانیا اعلام کرد سیستم بانکی این کشور هم اکنون بیش از 230 میلیارد دلار بدهی های بد دارد . در حالی که دولت اسپانیا برای اعطای کمکهای مالی به موسسه بانکی بانکیا چهارمین بانک بزرگ این کشور آماده می شود رودریگو راتو رییس این بانک استعفای خود را اعلام کرد . وی در سالهای 2004 تا 2007 میلادی رییس صندوق بین المللی پول بوده است . 

وزیر دارایی اسپانیا نیز اخیرا از برنامه دولت این کشور برای اجرای اصلاحات ساختاری در سیستم بانکی خبر داده است .





:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: